Reklamların arama ve içerik sayfalarındaki konumu, Reklam Sıralamasına
göre belirlenir. En yüksek Reklam Sıralamasına sahip reklam ilk konumda
görünür ve onu, bu sıralamaya en yakın reklamlar takip eder. Anahtar
kelime hedefli reklamlarınız için Reklam Sıralamasını belirleyen
ölçütler, reklamlarınızın arama ağında mı, yoksa içerik ağında mı
göründüğüne bağlı olarak değişir. Ayrıca, yerleşim hedefli bir reklamın
belirli bir içerik sayfasında görünüp görünmeyeceğini belirleyen üçüncü
bir ölçüt grubu vardır.
Arama ağındaki anahtar kelime hedefli reklamlar için Reklam Sıralaması
Anahtar kelime hedefli bir reklam, bir arama sonuç sayfasında eşleşen
anahtar kelimenin tıklama başı maliyet (TBM) teklifine* ve Kalite
Puanına bağlı olarak sıralanır.
Reklam Sıralaması = TBM teklifi x Kalite Puanı
Arama ağındaki Reklam Sıralaması için Kalite Puanı aşağıdakilere göre belirlenir:
Minimum TBM teklifini belirleyen Kalite Puanı biraz farklıdır. Bu puan,
anahtar kelimenizin Google'daki tıklama oranına, anahtar kelimenin
reklam grubuyla alaka düzeyine ve açılış sayfası kalitesine bağlı
olarak belirlenir.
İçerik ağındaki anahtar kelime hedefli reklamlar için Reklam Sıralaması
Anahtar kelime hedefli bir reklamın içerik sayfasındaki
konumu, reklam grubunun içerik teklifine ve Kalite Puanına bağlıdır.
Bir içerik teklifi belirlemezseniz, reklam grubunuzun tüm anahtar
kelime ve reklam grubu düzeyi TBM'lerinin ortalamasını alarak biz
otomatik bir teklif belirleriz.
Reklam Sıralaması = içerik teklifi X Kalite Puanı
İçerik ağındaki Reklam Sıralamasına ilişkin Kalite Puanı aşağıdakilere göre belirlenir:
Bir yerleşim hedefli reklam bir içerik
sayfasında konum elde ederse, bu sayfada diğer reklamların
gösterileceği yer kalmayacak şekilde, kullanılabilir reklam alanının
tamamını kullanır. (Bazı içerik sayfalarında, AdWords reklamları için
birden fazla alan ayrılmış olabilir. Bu gibi durumlarda, bu alanların
her birini tek bir yerleşim hedefli reklam veya birden fazla anahtar
kelime hedefli reklam doldurabilir.)
Yerleşim hedefli reklamınızın görünüp görünmeyeceğini belirlemek için
sistemimiz, o reklam grubu veya ayrı yerleşim için yapmış olduğunuz
teklifi ve reklam grubunun Kalite Puanını göz önünde bulundurur.
Reklam Sıralaması = Teklif x Kalite Puanı
BGBM teklifli yerleşim hedefli reklamlar için Reklam Sıralaması ile
ilgili Kalite Puanı, yalnızca açılış sayfasının kalitesine göre
belirlenir. TBM teklifli yerleşim hedefli reklamlar için, anahtar
kelime hedefli reklamlarda olduğu gibi tıklama oranı da dikkat alınır.
Yerleşim hedefli reklamların ve anahtar kelime hedefli reklamların
içerik sayfasında konum elde etmek için nasıl rekabet ettiği hakkında bilgi edinin.
Sıranızı yükseltme
Alakalı anahtar kelimeler ve reklam metni, Google'da güçlü bir TO ve
yüksek bir anahtar kelime TBM teklifi, reklamınızın daha yüksek bir
konumda yer almasını sağlar. Bu sıralama sistemi hedefi iyi
belirlenmiş, alakalı reklamları ödüllendirdiği için, yalnızca fiyata
dayalı sıralama sistemlerinin aksine en üst konumda gösterilme şansınız
hep vardır. Ayrıca, reklamınızın sayfadaki konumu için mümkün olan en
düşük ücreti ödemenizi sağlayacak şekilde, AdWords İndirimcisi
rakiplerinizi izler ve gerçek TBM'nizi otomatik olarak düşürür.
Kalite Puanınızı ve reklam sıralamanızı yükseltmek için yararlanabileceğiniz bazı kaynaklar aşağıda sunulmuştur:
göre belirlenir. En yüksek Reklam Sıralamasına sahip reklam ilk konumda
görünür ve onu, bu sıralamaya en yakın reklamlar takip eder. Anahtar
kelime hedefli reklamlarınız için Reklam Sıralamasını belirleyen
ölçütler, reklamlarınızın arama ağında mı, yoksa içerik ağında mı
göründüğüne bağlı olarak değişir. Ayrıca, yerleşim hedefli bir reklamın
belirli bir içerik sayfasında görünüp görünmeyeceğini belirleyen üçüncü
bir ölçüt grubu vardır.
Arama ağındaki anahtar kelime hedefli reklamlar için Reklam Sıralaması
Anahtar kelime hedefli bir reklam, bir arama sonuç sayfasında eşleşen
anahtar kelimenin tıklama başı maliyet (TBM) teklifine* ve Kalite
Puanına bağlı olarak sıralanır.
Reklam Sıralaması = TBM teklifi x Kalite Puanı
Arama ağındaki Reklam Sıralaması için Kalite Puanı aşağıdakilere göre belirlenir:
- Reklamın ve eşleşen anahtar kelimenin Google'daki tıklama oranı (TO) geçmişi (Google Ağı'ndaki TO dikkate alınmaz)
- Anahtar kelimenin ve reklamın arama sorgusu ile alaka düzeyi
- Hesabınızdaki tüm reklamların ve anahtar kelimelerin TO'suyla ölçülen hesap geçmişiniz
- Alaka düzeyiyle ilgili diğer faktörler
Minimum TBM teklifini belirleyen Kalite Puanı biraz farklıdır. Bu puan,
anahtar kelimenizin Google'daki tıklama oranına, anahtar kelimenin
reklam grubuyla alaka düzeyine ve açılış sayfası kalitesine bağlı
olarak belirlenir.
İçerik ağındaki anahtar kelime hedefli reklamlar için Reklam Sıralaması
Anahtar kelime hedefli bir reklamın içerik sayfasındaki
konumu, reklam grubunun içerik teklifine ve Kalite Puanına bağlıdır.
Bir içerik teklifi belirlemezseniz, reklam grubunuzun tüm anahtar
kelime ve reklam grubu düzeyi TBM'lerinin ortalamasını alarak biz
otomatik bir teklif belirleriz.
Reklam Sıralaması = içerik teklifi X Kalite Puanı
İçerik ağındaki Reklam Sıralamasına ilişkin Kalite Puanı aşağıdakilere göre belirlenir:
- Reklamın söz konusu sitenin yanı sıra benzer sitelerde gösterdiği performans geçmişi
- Açılış sayfanızın kalitesi
- Alaka düzeyiyle ilgili diğer faktörler
Bir yerleşim hedefli reklam bir içerik
sayfasında konum elde ederse, bu sayfada diğer reklamların
gösterileceği yer kalmayacak şekilde, kullanılabilir reklam alanının
tamamını kullanır. (Bazı içerik sayfalarında, AdWords reklamları için
birden fazla alan ayrılmış olabilir. Bu gibi durumlarda, bu alanların
her birini tek bir yerleşim hedefli reklam veya birden fazla anahtar
kelime hedefli reklam doldurabilir.)
Yerleşim hedefli reklamınızın görünüp görünmeyeceğini belirlemek için
sistemimiz, o reklam grubu veya ayrı yerleşim için yapmış olduğunuz
teklifi ve reklam grubunun Kalite Puanını göz önünde bulundurur.
Reklam Sıralaması = Teklif x Kalite Puanı
BGBM teklifli yerleşim hedefli reklamlar için Reklam Sıralaması ile
ilgili Kalite Puanı, yalnızca açılış sayfasının kalitesine göre
belirlenir. TBM teklifli yerleşim hedefli reklamlar için, anahtar
kelime hedefli reklamlarda olduğu gibi tıklama oranı da dikkat alınır.
Yerleşim hedefli reklamların ve anahtar kelime hedefli reklamların
içerik sayfasında konum elde etmek için nasıl rekabet ettiği hakkında bilgi edinin.
Sıranızı yükseltme
Alakalı anahtar kelimeler ve reklam metni, Google'da güçlü bir TO ve
yüksek bir anahtar kelime TBM teklifi, reklamınızın daha yüksek bir
konumda yer almasını sağlar. Bu sıralama sistemi hedefi iyi
belirlenmiş, alakalı reklamları ödüllendirdiği için, yalnızca fiyata
dayalı sıralama sistemlerinin aksine en üst konumda gösterilme şansınız
hep vardır. Ayrıca, reklamınızın sayfadaki konumu için mümkün olan en
düşük ücreti ödemenizi sağlayacak şekilde, AdWords İndirimcisi
rakiplerinizi izler ve gerçek TBM'nizi otomatik olarak düşürür.
Kalite Puanınızı ve reklam sıralamanızı yükseltmek için yararlanabileceğiniz bazı kaynaklar aşağıda sunulmuştur:
- Optimizasyon İpuçları:
Anahtar kelime hedefli reklamınız için performansı nasıl en üst düzeye
çıkaracağınız ve teklifinizi artırmak zorunda kalmadan reklamınızın
konumunu nasıl yükseltebileceğiniz dahil olmak üzere, hesap
optimizasyonu hakkında daha fazla bilgi için Optimizasyon İpuçları sayfamızı ziyaret edin. - Trafik Tahmincisi: TBM teklifinizi değiştirmenin anahtar kelimelerinizin arama ağındaki reklam konumunu nasıl etkileyebileceğini görmek için Trafik Tahmincimizi kullanın.
- İçerik Teklifleri: Reklamınızın içerik ağındaki konumu üzerinde daha fazla denetime sahip olmak için içerik tekliflerini kullanın.