Nereden başlamalı?
Siz de Google arama sonuçlarının sağında, bazen de
üzerinde yer alan Google Sponsor Bağlantılarında mı yer almak
istiyorsunuz? O halde gelin bir Adwords hesabı oluşturmanın 10 kolay
adımını beraberce gözden geçirelim.
Diyelim ki “Pembe Buket Çiçekçilik” adlı bir çiçek dükkanınız var ve
Anneler Günü yaklaşıyor! AdWords reklamları sayesinde hedeflediğiniz
internet kullanıcılarının web sitenizi ziyaret ederek anneleri için
sipariş vermelerini istiyorsunuz.
1. AdWords Anasayfası'nda Şimdi Kaydolun’u tıklayın.
2. Karşınıza ilk çıkan sayfada hangi AdWords
sürümünü kullanmak istediğiniz sorulacak. Başlangıç Sürümü ile Standart
Sürüm arasındaki farkları inceledikten
sonra sizin için daha uygun olanı seçebilirsiniz. İlerde farklı çiçek
çeşitleriniz için ayrı ayrı reklam grupları oluşturmak istediğinizi
düşünürsek, Standart Sürüm'ü seçmenizi tavsiye ederiz.
3. Daha sonra sıra, hangi dili konuşan ve nereden arama yapan internet
kullanıcılarını hedeflediğinizi seçmeye gelecek. Çiçek sipariş vermek
üzere Google'da arama yapan kullanıcılar arasından Türkiye'de bulunan
ve Türkçe konuşanları hedeflediğinizi farzedelim. Hedef dil olarak
Türkçe ve hedef yer olarak da Türkiye’yi seçebilirsiniz.
4. Bir sonraki adımda, ilk reklamınızın metnini oluşturabileceğiniz
pencereye geleceksiniz. Reklam metninizi boş görünen satırlara girdikçe
satırların hemen üzerinde reklamımızın nasıl görüneceğini önceden
izleyebilirsiniz.
5. Reklam metninizi tamamladıktan sonra sıra
anahtar kelimelerinizi belirlemeye gelecek. Seçtiğiniz kelimeler reklam
metniniz ve web sitenizle ne kadar ilişkili olursa reklamın üst
sıralarda çıkma şansının o kadar artacağını unutmayın.
6. Anahtar kelime listenizi oluşturduktan sonraki
adım bütçenizi belirlemek olacak. Reklamlarımız için harcamak
istediğiniz bütçeyi ve bir tıklama başına ödemek istediğiniz en yüksek
tutarı bu pencerede belirleyebilirsiniz.
7. Son olarak karşınıza çıkan “seçimleri inceleme”
sayfasında, girdiğiniz tüm bu bilgileri bir kez daha kontrol ettikten
sonra artık kaydolabilirsiniz.
8. Kayıt sayfasında e-posta adresinizi ve şifrenizi belirttikten sonra artık AdWords hesabınıza giriş yapabilirsiniz.
9. Hesabınıza ilk kez eriştiğinizde, reklamlarınız yayınlanmaya
başlamadan önce tamamlamanız gereken son bir adım daha var: Fatura ve
ödeme bilgilerinizi girmek. Size en uygun olan ödeme seçeneğine karar verdikten sonra, hesabınıza fatura ve ödeme bilgilerinizi girin.
10. Arkanıza yaslanın ve Anneler Günü için artacak satışlarınızı
düşünün! Tebrik ediyoruz, artık sizin de bir AdWords hesabınız var ve
reklamınız çok yakında yayınlanmaya başlayacak!
Başak Turhanoğlu, AdWords Destek Ekibi tarafından yayınlanmıştır
Siz de Google arama sonuçlarının sağında, bazen de
üzerinde yer alan Google Sponsor Bağlantılarında mı yer almak
istiyorsunuz? O halde gelin bir Adwords hesabı oluşturmanın 10 kolay
adımını beraberce gözden geçirelim.
Diyelim ki “Pembe Buket Çiçekçilik” adlı bir çiçek dükkanınız var ve
Anneler Günü yaklaşıyor! AdWords reklamları sayesinde hedeflediğiniz
internet kullanıcılarının web sitenizi ziyaret ederek anneleri için
sipariş vermelerini istiyorsunuz.
1. AdWords Anasayfası'nda Şimdi Kaydolun’u tıklayın.
2. Karşınıza ilk çıkan sayfada hangi AdWords
sürümünü kullanmak istediğiniz sorulacak. Başlangıç Sürümü ile Standart
Sürüm arasındaki farkları inceledikten
sonra sizin için daha uygun olanı seçebilirsiniz. İlerde farklı çiçek
çeşitleriniz için ayrı ayrı reklam grupları oluşturmak istediğinizi
düşünürsek, Standart Sürüm'ü seçmenizi tavsiye ederiz.
3. Daha sonra sıra, hangi dili konuşan ve nereden arama yapan internet
kullanıcılarını hedeflediğinizi seçmeye gelecek. Çiçek sipariş vermek
üzere Google'da arama yapan kullanıcılar arasından Türkiye'de bulunan
ve Türkçe konuşanları hedeflediğinizi farzedelim. Hedef dil olarak
Türkçe ve hedef yer olarak da Türkiye’yi seçebilirsiniz.
4. Bir sonraki adımda, ilk reklamınızın metnini oluşturabileceğiniz
pencereye geleceksiniz. Reklam metninizi boş görünen satırlara girdikçe
satırların hemen üzerinde reklamımızın nasıl görüneceğini önceden
izleyebilirsiniz.
5. Reklam metninizi tamamladıktan sonra sıra
anahtar kelimelerinizi belirlemeye gelecek. Seçtiğiniz kelimeler reklam
metniniz ve web sitenizle ne kadar ilişkili olursa reklamın üst
sıralarda çıkma şansının o kadar artacağını unutmayın.
6. Anahtar kelime listenizi oluşturduktan sonraki
adım bütçenizi belirlemek olacak. Reklamlarımız için harcamak
istediğiniz bütçeyi ve bir tıklama başına ödemek istediğiniz en yüksek
tutarı bu pencerede belirleyebilirsiniz.
7. Son olarak karşınıza çıkan “seçimleri inceleme”
sayfasında, girdiğiniz tüm bu bilgileri bir kez daha kontrol ettikten
sonra artık kaydolabilirsiniz.
8. Kayıt sayfasında e-posta adresinizi ve şifrenizi belirttikten sonra artık AdWords hesabınıza giriş yapabilirsiniz.
9. Hesabınıza ilk kez eriştiğinizde, reklamlarınız yayınlanmaya
başlamadan önce tamamlamanız gereken son bir adım daha var: Fatura ve
ödeme bilgilerinizi girmek. Size en uygun olan ödeme seçeneğine karar verdikten sonra, hesabınıza fatura ve ödeme bilgilerinizi girin.
10. Arkanıza yaslanın ve Anneler Günü için artacak satışlarınızı
düşünün! Tebrik ediyoruz, artık sizin de bir AdWords hesabınız var ve
reklamınız çok yakında yayınlanmaya başlayacak!
Başak Turhanoğlu, AdWords Destek Ekibi tarafından yayınlanmıştır