Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    Reklamlar nasıl sıralanır?

    avatar
    Admin
    Admin


    Mesaj Sayısı : 131
    Kayıt tarihi : 31/12/09

    Reklamlar nasıl sıralanır? Empty Reklamlar nasıl sıralanır?

    Mesaj tarafından Admin Cuma Ocak 01, 2010 2:12 pm

    Reklamların arama ve içerik sayfalarındaki konumu, Reklam Sıralamasına
    göre belirlenir. En yüksek Reklam Sıralamasına sahip reklam ilk konumda
    görünür ve onu, bu sıralamaya en yakın reklamlar takip eder. Anahtar
    kelime hedefli reklamlarınız için Reklam Sıralamasını belirleyen
    ölçütler, reklamlarınızın arama ağında mı, yoksa içerik ağında mı
    göründüğüne bağlı olarak değişir. Ayrıca, yerleşim hedefli bir reklamın
    belirli bir içerik sayfasında görünüp görünmeyeceğini belirleyen üçüncü
    bir ölçüt grubu vardır.


    Arama ağındaki anahtar kelime hedefli reklamlar için Reklam Sıralaması


    Anahtar kelime hedefli bir reklam, bir arama sonuç sayfasında eşleşen
    anahtar kelimenin tıklama başı maliyet (TBM) teklifine* ve Kalite
    Puanına bağlı olarak sıralanır.
    Reklam Sıralaması = TBM teklifi x Kalite Puanı
    Arama ağındaki Reklam Sıralaması için Kalite Puanı aşağıdakilere göre belirlenir:


    • Reklamın ve eşleşen anahtar kelimenin Google'daki tıklama oranı (TO) geçmişi (Google Ağı'ndaki TO dikkate alınmaz)
    • Anahtar kelimenin ve reklamın arama sorgusu ile alaka düzeyi
    • Hesabınızdaki tüm reklamların ve anahtar kelimelerin TO'suyla ölçülen hesap geçmişiniz
    • Alaka düzeyiyle ilgili diğer faktörler
    Açılış sayfanızın kalitesi bir faktör değildir.
    Minimum TBM teklifini belirleyen Kalite Puanı biraz farklıdır. Bu puan,
    anahtar kelimenizin Google'daki tıklama oranına, anahtar kelimenin
    reklam grubuyla alaka düzeyine ve açılış sayfası kalitesine bağlı
    olarak belirlenir.

    İçerik ağındaki anahtar kelime hedefli reklamlar için Reklam Sıralaması


    Anahtar kelime hedefli bir reklamın içerik sayfasındaki
    konumu, reklam grubunun içerik teklifine ve Kalite Puanına bağlıdır.
    Bir içerik teklifi belirlemezseniz, reklam grubunuzun tüm anahtar
    kelime ve reklam grubu düzeyi TBM'lerinin ortalamasını alarak biz
    otomatik bir teklif belirleriz.

    Reklam Sıralaması = içerik teklifi X Kalite Puanı
    İçerik ağındaki Reklam Sıralamasına ilişkin Kalite Puanı aşağıdakilere göre belirlenir:


    • Reklamın söz konusu sitenin yanı sıra benzer sitelerde gösterdiği performans geçmişi
    • Açılış sayfanızın kalitesi
    • Alaka düzeyiyle ilgili diğer faktörler
    İçerik ağındaki yerleşim hedefli reklamlar için Reklam Sıralaması


    Bir yerleşim hedefli reklam bir içerik
    sayfasında konum elde ederse, bu sayfada diğer reklamların
    gösterileceği yer kalmayacak şekilde, kullanılabilir reklam alanının
    tamamını kullanır. (Bazı içerik sayfalarında, AdWords reklamları için
    birden fazla alan ayrılmış olabilir. Bu gibi durumlarda, bu alanların
    her birini tek bir yerleşim hedefli reklam veya birden fazla anahtar
    kelime hedefli reklam doldurabilir.)
    Yerleşim hedefli reklamınızın görünüp görünmeyeceğini belirlemek için
    sistemimiz, o reklam grubu veya ayrı yerleşim için yapmış olduğunuz
    teklifi ve reklam grubunun Kalite Puanını göz önünde bulundurur.
    Reklam Sıralaması = Teklif x Kalite Puanı
    BGBM teklifli yerleşim hedefli reklamlar için Reklam Sıralaması ile
    ilgili Kalite Puanı, yalnızca açılış sayfasının kalitesine göre
    belirlenir. TBM teklifli yerleşim hedefli reklamlar için, anahtar
    kelime hedefli reklamlarda olduğu gibi tıklama oranı da dikkat alınır.
    Yerleşim hedefli reklamların ve anahtar kelime hedefli reklamların
    içerik sayfasında konum elde etmek için nasıl rekabet ettiği hakkında bilgi edinin.

    Sıranızı yükseltme


    Alakalı anahtar kelimeler ve reklam metni, Google'da güçlü bir TO ve
    yüksek bir anahtar kelime TBM teklifi, reklamınızın daha yüksek bir
    konumda yer almasını sağlar. Bu sıralama sistemi hedefi iyi
    belirlenmiş, alakalı reklamları ödüllendirdiği için, yalnızca fiyata
    dayalı sıralama sistemlerinin aksine en üst konumda gösterilme şansınız
    hep vardır. Ayrıca, reklamınızın sayfadaki konumu için mümkün olan en
    düşük ücreti ödemenizi sağlayacak şekilde, AdWords İndirimcisi
    rakiplerinizi izler ve gerçek TBM'nizi otomatik olarak düşürür.
    Kalite Puanınızı ve reklam sıralamanızı yükseltmek için yararlanabileceğiniz bazı kaynaklar aşağıda sunulmuştur:


    • Optimizasyon İpuçları:
      Anahtar kelime hedefli reklamınız için performansı nasıl en üst düzeye
      çıkaracağınız ve teklifinizi artırmak zorunda kalmadan reklamınızın
      konumunu nasıl yükseltebileceğiniz dahil olmak üzere, hesap
      optimizasyonu hakkında daha fazla bilgi için Optimizasyon İpuçları sayfamızı ziyaret edin.
    • Trafik Tahmincisi: TBM teklifinizi değiştirmenin anahtar kelimelerinizin arama ağındaki reklam konumunu nasıl etkileyebileceğini görmek için Trafik Tahmincimizi kullanın.
    • İçerik Teklifleri: Reklamınızın içerik ağındaki konumu üzerinde daha fazla denetime sahip olmak için içerik tekliflerini kullanın.
    kaynak: Google

      Forum Saati Ptsi Mayıs 20, 2024 1:36 am