devi Microsoft, internetin bir numaralı arama motoru Google'a rakip
olması için geliştirdiği arama motoruna "Bing" ismini verdi.
"Farklı" olma iddiasındaki yeni arama motoru için kısa ve akılda kalıcı
isim seçildi. Şirketin, yeni arama motorunun tanıtımına 100 milyon
dolar ayırdığı iddia ediliyor.
Kod adı "Kumo" olan yeni hizmet, pazartesi günü ABD'de devreye giriyor.
Diğer ülkelerse ilkin geçici sürümle yetinecek. Tam sürüm, İngiltere ve
Kanada'da birkaç hafta, diğer ülkelerde ise birkaç ay içinde hizmete
sunulacak.
Microsoft, "internet kullanıcısının karar vermesine yardım edecek" yeni
arama motoruyla "alışkanlıkları değiştirme" iddiasıyla ortaya çıkıyor.
Şirket yöneticilerine göre, "amaç; (Arıyorum, buluyorum!..) dedirtecek
kısa ve kolay hatırlanan bir ismi insanların kafasına sokmak..."
"Bing", şirketin iddiasına göre, internet kullanıcılarına daha ilk
sayfadan itibaren en iyi sonuçları sunacak. Yeni motor, arama alanında
"yepyeni bir tecrübe" vaad ediyor. Motordaki en önemli yenilik,
bilgilerin web sitelerine bağlantılardan ziyade alt başlıklarla
sunulacak olması. Mesela, "Türkiye" kelimesini arayan birinin karşısına
Türkiye'de tatil, turizm, gayrimenkul, kültür gibi temalar gelecek ve
kullanıcı bunlardan istediğini seçecek.
"Karar vermeye yardımcı unsurlar" da motorda kullanılacak. Örnek
olarak, en ucuz seyahat bileti bulmak veya fiyatına, yemeklerine,
atmosferine veya internet kullanıcılarının verdiği nota göre lokanta
seçmek yeni arama motoruyla çok kolay olacak.
"İnternetçilerin sorularına cevap verecek zeki program" olarak da
tanımlanan "Bing", Microsoft'un "Live Search" arama motorunun yerini
alacak.
AA