Arama motorlarına kayıt olmak
ve kayıt olduktan sonra iyi bir pozisyon almak tamamen farklı iki
kavramdır. Birine search engine submission(registration), diğeri de
search engine optimization olarak adlandırılır.
Arama Motorlarına Kayıt
• Arama motorlarına kayıt olmanız, en iyi pozisyonu alacağınız anlamına
değil, sadece o arama motorunun sizin sitenizin varlığından haberdar
olması anlamına gelir.
• Bunu sayısal loto olarak düşünebiliriz. Loto kuponu almanız sizin
ikramiyeyi kazandığınız anlamına gelmez ama kazanmak için de mutlaka
bir kupon almalısınız.
Arama Motorlarında İyi Bir Pozisyon
• Bu sitenizin seçtiğiniz kelimelerle yapılan aramalarda en iyi sıralarda gösterilmesini sağlamak anlamına gelir.
• Bunu da sayısal loto açısından düşünürsek seçtiğiniz rakamların çıkma
şansı diğerlerinden daha yüksek rakamlar olmasına dikkat etmek anlamına
gelir.
Crawlerlar ve Dizinler
• İnternette iki tür arama motoru vardır. Bunlar dizinler ve
crawlerlardır. İlerleyen sayfalarda bunları daha detaylı bir şekilde
açıklayacağım.
Arama Motorları Nasıl Çalışırlar
· Arama motoru kelimesi crawlerları ve dizinleri tanımlamak için kullanılır ama bu ikisi tamamen farklı yöntemlerle çalışırlar.
· Crawlerlar internetteki siteleri tarar ve indexlerler. Eğer sitenizi
değiştirirseniz bu listedeki durumunuzu etkiler çünkü crawlerlar
sayfanızın tümünü hafızalarına alır ve bir aramada sayfada geçen tüm
kelimeler arasından arar. Sitenizde yaptığınız değişiklikleri de ilk
güncellemesinde hemen günceller. Başlıklar, sayfanın içeriği ve diğer
tüm etkenler sonuçta etkilidir.
· Dizinler ise insanlar tarafından yönetilir. Sitenizi kaydederken bir
başlık ve bir açıklama yazarsınız ya da editör sizin yerinize bir
açıklama yazar ve sonuçlarda bu iki etken etkili olur. Sayfanızda
yapacağınız değişiklikler sonuçları etkilemez.
Hybrid olarak adlandırılan arama motorları ise her iki türden de sonuç
getirirler ve genellikle bir tarafı ki bu taraf genellikle dizinler
olur, diğerinden daha üstün tutarlar. Mesela MSN, LookSmart’dan aldığı
dizin sonuçlarını ve Inktomi’den gelen crawler sonuçlarını birlikte
gösterir ama LookSmart’ın dizin sonuçlarına öncelik tanır.
__________________
ve kayıt olduktan sonra iyi bir pozisyon almak tamamen farklı iki
kavramdır. Birine search engine submission(registration), diğeri de
search engine optimization olarak adlandırılır.
Arama Motorlarına Kayıt
• Arama motorlarına kayıt olmanız, en iyi pozisyonu alacağınız anlamına
değil, sadece o arama motorunun sizin sitenizin varlığından haberdar
olması anlamına gelir.
• Bunu sayısal loto olarak düşünebiliriz. Loto kuponu almanız sizin
ikramiyeyi kazandığınız anlamına gelmez ama kazanmak için de mutlaka
bir kupon almalısınız.
Arama Motorlarında İyi Bir Pozisyon
• Bu sitenizin seçtiğiniz kelimelerle yapılan aramalarda en iyi sıralarda gösterilmesini sağlamak anlamına gelir.
• Bunu da sayısal loto açısından düşünürsek seçtiğiniz rakamların çıkma
şansı diğerlerinden daha yüksek rakamlar olmasına dikkat etmek anlamına
gelir.
Crawlerlar ve Dizinler
• İnternette iki tür arama motoru vardır. Bunlar dizinler ve
crawlerlardır. İlerleyen sayfalarda bunları daha detaylı bir şekilde
açıklayacağım.
Arama Motorları Nasıl Çalışırlar
· Arama motoru kelimesi crawlerları ve dizinleri tanımlamak için kullanılır ama bu ikisi tamamen farklı yöntemlerle çalışırlar.
· Crawlerlar internetteki siteleri tarar ve indexlerler. Eğer sitenizi
değiştirirseniz bu listedeki durumunuzu etkiler çünkü crawlerlar
sayfanızın tümünü hafızalarına alır ve bir aramada sayfada geçen tüm
kelimeler arasından arar. Sitenizde yaptığınız değişiklikleri de ilk
güncellemesinde hemen günceller. Başlıklar, sayfanın içeriği ve diğer
tüm etkenler sonuçta etkilidir.
· Dizinler ise insanlar tarafından yönetilir. Sitenizi kaydederken bir
başlık ve bir açıklama yazarsınız ya da editör sizin yerinize bir
açıklama yazar ve sonuçlarda bu iki etken etkili olur. Sayfanızda
yapacağınız değişiklikler sonuçları etkilemez.
Hybrid olarak adlandırılan arama motorları ise her iki türden de sonuç
getirirler ve genellikle bir tarafı ki bu taraf genellikle dizinler
olur, diğerinden daha üstün tutarlar. Mesela MSN, LookSmart’dan aldığı
dizin sonuçlarını ve Inktomi’den gelen crawler sonuçlarını birlikte
gösterir ama LookSmart’ın dizin sonuçlarına öncelik tanır.
__________________