İnternet Reklamcılığında Google Nerede?
Google Reklamcılığı
Türkiye'deki internet kullanıcılarının %95'i Google Arama Motorunu kullandığı için bizler, SEO
alanında Google Optimizasyonu hizmetini sağlamaktayız. Google
Optimizasyonu başarıyla yapılmış bir site Yahoo ve MSN gibi arama
motorlarında da üst sıralarda yerini alır.
Türkiye'de İnternet Reklamcılığının yarısından
fazlasını SEM oluşturur. Yakın gelecekte İnternet Reklamcılığının büyük
çoğunluğunu SEM oluşturacaktır. Tüm dünyadaki Arama Motoru Pazarının
(SEM) %78'ini sadece Google oluşturuyor. Bu oran Türkiye'de %95. Ve
Google bu yüzdeyi arttırmak için kurumsal çalışmalarına devam ediyor.
Gelecekle ilgili şu gerçeği görmeye şimdiden hazırlanalım:
Google, geleceğin en büyük ve en önemli reklam mecrası olacaktır.
Google AdWords
AdWords kullan, hedef kitlene uzan.
Google Adwords, Google'ın reklam programıdır ve
Google arama sonuçlarının sağ kısmında Sponsor Bağlantılar adı altında
yer alır. Bazı zamanlar sayfanın en üstünde de yer alır. İnternet
Reklamcılığının en önemli ve en büyük örneğidir. İnternette reklam
demek Google AdWords demek.
Büyük küçük her işletmenin yetkili bir Google
Adwords Uzmanı ile beraber Google Adwords kullanmasını kesinlikle
öneriyoruz. Çünkü Google Adwords ucuz ve yatırım getirisi en yüksek
reklam mecrası, geleceğin mecrası. Pazarınızı ve kârınızı büyütün!
Google Adwords Temel Bilgiler
Adwords reklamları doğal arama sonuçlarının sağında, sayfanın sağ tarafında bir sütun olarak yer alır.
Adwords Çalışma Mekanizması:
○ Adwords Kampanyanızı oluştururken reklam metinleriniz ve anahtar kelime listeniz oluşturulur.
○ Anahtar kelimeleriniz ile eşleşen arama sorguları reklamınızı tetikler ve reklamınız gösterilir.
○ Reklamınız ancak tıklama alırsa ödeme yaparsınız. Gösterilirken değil.
Adwords Hedef Kitlenizi Bulur:
Adwords, hedef kitlenizi bulur. Doğru anahtar kelime analizi ile elde
edilen anahtar kelime listesi hedef kitlenizi size yönlendirir.
○ İstediğiniz ülke, bölge, şehir, veya spesifik bir alan için reklam verebilirsiniz. Dil seçiminiz vardır.
○ Yaşa ve cinsiyete göre (Demografi) hedef kitle seçiminizi yapabilirsiniz.
İçerik Ağında bulunan tüm sitelerde reklamınız yer alabilir veya
istediğiniz siteleri (üstelik o sitelerin herhangi bölümünü veya
sayfasını) kendiniz seçerek Yerleşimler oluşturabilirsiniz.
Adwords Artıları:
○ Adwords
belirlediğiniz günlük bütçenizi aşmaz. Günlük bütçenize ve gün içinde
aldığınız tıklamalara göre reklamlarınızın yayınlanma sıklığını ayarlar.
○ Adwords ile reklam planlaması yapabilirsiniz. İstediğiniz günün istediğiniz saat dilimini içeren ayrıntılı planlama.
○ Adwords ile
kampanyanızın performans takibi sürekli yapılabilir. Reklamlarınızın
aktifken kampanyanızı iyileştirmek veya daha iyi bir hale getirmek için
gerekli optimizasyonlar sürekli yapılabilir.
○ İstatistiksel bilgi içeren birçok rapor oluşturabilirsiniz. Dönüşüm Oranlarınızı, Yatırım Getirinizi görebilirsiniz.
Neden Google Adwords?
○ Siteniz
Google’da çıkıyor olabilir. Önemli olan kullanıcıların sizin ürününüzü
satın alabilecek arama sorgularını girdikten sonra sizi ilk sayfada
görmeleri.
○ İnsanlar
sadece Google kullanmıyor olabilir. Burada Google İçerik Ağı devreye
giriyor. Onbinlerce sitede veya Google İçerik Ağına kayıtlı istediğiniz
herhangi bir sitede reklamınız gözükür.
Optimizasyon:
○ Optimizasyon gerek SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) gerekse Adwords’te Kampanya Optimizasyonu olarak gerçekleştirilir.
○ SEO’nun
amacı sitenizi ilgili anahtar kelimelerde (veya ilgili arama
sorgularında) Google doğal sonuçlarında üst sıralarda çıkarmaktır.
○ Arama Motoru Optimizasyonu 3 aylık bir süreçtir. Adwords Kampanya Optimizasyonu ise 2-6 haftalık bir süreçtir.
SEO ile ilgili önemli notlar!
Yapılan araştırmalara göre Google'da doğal arama
sonuçları sayfasında üst sıralarda olmanız Google Adwords Arama Ağından
daha fazla trafik getirir.
Yapılan araştırmalara göre Google doğal arama
sonuçlarından sitenize ulaşan kişilerin sitenizde geçirdiği vaktin
Google Sponsor Bağlantılardan ulaşanlara göre daha yüksek olduğu
görülmüştür.
Google Optimizasyonu, Google Adwords'te alınan
Kalite Puanını oldukça olumlu yönde etkiler. Yüksek Kalite Puanı,
Google Adwords'te üst sıralarda yer almanızı sağlayacak ve maliyetinizi
azaltacaktır.
Kaynak:
911 SEOSEM
Google Adwords ve SEO Danışmanlık Hizmetleri
http://www.911seosem.com