Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    adsense kullanıcılarına tavsiyeler

    avatar
    Admin
    Admin


    Mesaj Sayısı : 131
    Kayıt tarihi : 31/12/09

    adsense kullanıcılarına tavsiyeler Empty adsense kullanıcılarına tavsiyeler

    Mesaj tarafından Admin Cuma Ocak 01, 2010 1:33 pm

    O gün, bugündür, websiteleri, reklamlar için ucuz ve efektif bir
    kanal oldu birçok reklamveren için. Websiteleri, efektif bir kanaldı
    çünkü yazılı basın ve TV reklamlarından farklı olan bir kısmı vardı:
    aktivite-tabanlı ölçülebilirlik. Geleneksel basında, reklamverenler,
    reklamın efektifliğini, gösterim rakamına bağlıyordu, yani kaç kişi
    reklam verilen dergiyi okudu? ya da TV programını seyretti? sorularının
    cevapları ile ölçüm yapılıyordu. Fakat web içinde, ölçülebilirlik,
    yalnızca gösterimle ilgili değil, bu reklamı gören kişinin, o reklam
    ile gerçekten ilgilenip, reklama tıklaması ile de ilgili. Yani web
    reklamları kolayca ölçülebiliyor.
    1994'den bu yana birçok şey değişti. Website sayısı değişti (şu an 100
    milyon websitesi var dünyada); websitelerini ziyaret edenlerin sayısı
    değişti (1 milyar kişi İnternet kullanıyor) ve en önemlisi bugün
    ABD'deki bütün reklamların yüzde 8'i İnternet üzerinden yapılıyor ve bu
    rakamın dolar olarak karşılığı 20 milyar dolar.
    Fakat bir şey daha değişti bütün bunlar olurken… Reklamverenler, web
    içinde neyin önemli olduğunu unuttu. Bir anda kocaman reklam afişleri
    web sayfalarını süsler oldu… zıplayan hoplayan küçücük reklam
    pencereleri ile doldu masaüstlerimiz. Eğer reklam yayıncıları, aynı
    davranışı, televizyon ve yazılı basın içinde gerçekleştirselerdi acaba
    nasıl bir tepki alırlardı çok merak ediyorum? Fakat beklenen tepki
    başka türlü geldi web içinde. Web kullanıcılarında teknolojik bir
    hastalık başladı: reklam körlüğü. Bu, web içinde neyin önemli olduğunu
    unutan reklamverenlere bir tepkiydi neredeyse.
    Webin özü tekst, yazı, içerik. Bizler anlatmak istediklerimizi,
    kullanıcıların bulmak istediklerini "yazı" ile sunuyoruz. Web, yazılı
    medya. Zaten o meşhur "intro'yu geç" linkleri kanıtlamadı bunu birçok
    kişiye? İçerik halen kral. Kral olan başka bir şey daha var, o da
    "bağlam" (context). Bu nedenle, websitelerinin çalışıma şeklini
    anlayan; kullanıcıların içinde bulunduğu durumu anlayan ve bu durumu
    hedefleyen reklamlar başarılı bir şekilde, -o hepimizi sinir eden, bir
    zamanlar her sitede gördüğümüz "hedeflenmemiş" reklamların yerini
    almaya devam edecek. Bu site de dahil olmak üzere.
    Gerçeği söylemek gerekirse, Google reklamları konusunda çok bilgili
    değildim ama bu konuda çok bilgili ve geçimini Google reklamlarından
    sağlayan ve hayatı, Google reklamları, bu reklamları güçlendirmek ve
    daha da verimli yapmak ile geçen (bir sitesi bile yok bu kişinin),
    arkadaşım Jason'dan yardım aldım. İşte Jason'ın benim ile paylaştığı ve
    benim de sizlerle paylaşmak istediğim birkaç Google reklamı tavsiyesi:
    Google reklamlarını hazırlarken, reklamlar içindeki renklerin,
    sitenizin renk paleti ile birebir uyumlu olmasına dikkat edin.
    Özellikle arkaplan ve link renkleri.
    Google reklamlarını sitenizin içine direk olarak harmanlayın.
    Reklamları içeriğin dışarısına taşımak ya da farklı görünmesi yerine,
    reklamları, içeriğin içine gömün.
    Sitenize gelen kullanıcıların bir çoğu, sitenizi, onların akıllarında
    oluşan bir "hedef" ile arama sonuçları sayesinde buluyor. Sunduğunuz
    içerik onların hedeflerini karşılamıyorsa, karşılayan başka bir siteye
    gideceklerdir. Bu nedenle, sitenizde sizin içeriğin vermediği fakat
    kullanıcının hedefini karşılama ihtimali yüksek diğer sitelerden oluşan
    "bağlantı birimleri" kullanın.
    Google reklamlarını, sitenizin en üst kısmına ya da sağ sütuna
    koymayın. Birçok kullanıcı, sitenize bir hedef ile geliyor ve bu
    hedefi, onlara sunduğunuz içerikte arıyor. Bu nedenle kullanıcılar,
    çoğu zaman sitenizin üst ve sağ kısmını neredeyse tamamen görmezlikten
    geliyor.
    Eski ve geleneksel web reklamlarına birçok kullanıcı alıştı ve bunları
    görmezden gelme konusunda uzmanlaştı. Web, yazılı medya. Onlara tekst
    içeren reklamlar verin. Banner, resimli afiş türü reklamlardan
    uzaklaşın.
    "Hedef reklam, hedef reklam, hedef reklam"… Sitenize kimler geliyor?
    Hedef kitleniz, okurlarınız ne ile ilgileniyor? Acaba sitenize, yeni
    çıkan PlayStation oyunu hakkında bilgi almak isteyen 15 yaşındaki bir
    okur "ev sobaları" reklamı ile ilgilenir mi? Elinizden geldiğince
    sitenizde çıkan reklamları gözden geçirip, hedef kitlenize uymadığını
    düşündüğünüz reklamları, Google reklamların "Rekabetçi Reklam Filtresi"
    yoluyla filtreleyin.
    Google reklamın size verdiği Kanallar aracını ve MyBlogLog sitesini ya
    da diğer istatistik sitelerini kullanarak, sitenize koyduğunuz hangi
    reklamın, ne kadar başarılı olduğunu takip edin, ölçün.
    Değişiklik yapmaktan çekinmeyin! Yukarıdaki araçlardan aldığınız
    sonuçların yardımıyla, sitenizde değişiklik yaparak, sitenizde yer alan
    reklamların başarısını test edin, yeniden değiştirip, yeniden test edin.
    Sitenizin ana amacı reklam geliri sağlamak değil, kullanıcıların geliş
    amaçlarına ve geliş hedeflerine yardımcı olmak olmalı. Sitenizi, reklam
    sirkine döndürmeyin! Reklamlarınızı gözlemleyin, test edin ama ana
    isiniz olan kullanıcı memnuniyetini ana hedef olmaktan çıkarmayın.
    Dünyadaki en başarılı ilk 5 şirketten biri olan Google'u ve çoğu
    doktora ve mastır derecesine sahip olan çalışanlarını aptal yerine
    koymayın! Yani hile yapmayın!
    Peki bütün bunları uygularsanız ne kadar kazanacaksınız? Eğer Google
    reklamlarını sitenizde uyguluyorsanız, Google reklamları içindeki
    bilgileri harika blog Modern life is rubbish'in yazarı Stuart Brown'ın
    oluşturduğu, aşağıdaki forma girerek, bir yılda kazanacağınız parayı
    hesaplayabilirsiniz.
    Kullanım şekli: Google reklam raporlarında, averaj bir günü bulun ve
    aşağıdaki form içinde sayfa gösterimleri, tıklamalar, sayfa TO (tıklama
    oranı) ve sayfa eCPM değerlerini değiştirin.

      Forum Saati Ptsi Mayıs 20, 2024 9:17 am