AdSense hakkında muhtemelen bilmediğiniz şeyler:
* AdSense kazancı = Impression-count X Click-though-rate X
Cost-per-click X smart-pricing-factor. kendi sitenizi görmeniz
ban’lanmanıza yol açmaz. Yalnızca reklamlara tıklamadığınızdan emin
olun.
* Ancak sürekli sayfanızı yeniden yükleyerek sayfa görüntülenme
sayınızı arttırmanız ban’lanmanıza sebep olur. Click-through-rate (CTR)
tıklanmanın görüntülenmeye oranıdır. 0.1% ila 30% arasında olabilir,
ama genellikle 1% ile 10% arasındadır. [ 100 Google Adsense Tips ]
* “İlk görüntülenme sayısı : Sayfanızın HTML kodunda en üstteki reklam
alanının en çok CTR yaratan alan olduğundan emin olun. Unutmayın ki
HTML kodundaki ilk reklam alanı sayfanızı gören kullanıcıların ilk
gördüğü alan olmayabilir.
* Zengin içerik venavigasyonel yardım öğeleri yanındaki reklam alanları
genellikle iyi çalışırlar, çünkü kullanıcılar bu alanlara
odaklanmışlardır. Kullanıcıların uzun yazı okumaya odaklandıkları
sayfalarda, editoryal içeriğin hemen altına yerleştirilmiş reklam
alanları iyi çalışırlar.
* Çoklu reklam alanları için format önemlidir, reklam alanlarını,
devamlı kullanıcılarınızın anlayacağı şekilde yerleştirin; son yazıdan
sonra bir leaderboard kullanın.
* “Orta, kırılma yerinin üstündeki reklamlar en iyi çalışanlardır. En
iyi format büyük kare, 336×280‘dir. Yani geniş reklam formatları
diğerlerinden daha iyi iş yaparlar. Bunun sebebi diğerlerinden daha az
satır kaplıyor olmalarıdır, her bir ekstra satırda ilgili kullanıcıyı
kaybetme şansınız artar.
* Yeniden söyleyelim özellikle geniş formatlar daha iyi çalışırlar, en
iyi 3 format ise; 336×280, 300×250 ve 160×600 wide skyscraper’dır.
* AdSense hesabı içerisinde farklı renk paletlerini seçebilmenize imkan
tanıyan bir seçenek vardır, buradan reklamın sitenizin rekleri ile
uyumlu olmasını, daha etkileyici görünmesini ve hatat abartı rekler
kullanarak kullanıcının gözünden kaçmasını engelleyebilirsiniz.
* Click-through için ikinci en aktif yerleşim ise sağ el hizasına gelen
alandır. “Skyscrapers” ve diğer dikey bannerlar ana yapıda içeriğin
yanına geldiklerinde gayet iyi iş görürler.. orta kolona yakın kare ve
dikdörtgen bannerlar içeriğe direkt bağlı oldukları için gayet iyi
çalışırlar. Kırılma yerinin altında kalan bannerlar en az
çalışanlardır.
* Google Adsense orta dikdörtgen bannerını yerleştirmek için en uygun
yer, bannerın altında ve üstünde içerik olduğu taktirde, sayfanın orta
sağ tarafı ve ya orta sağ sütündur. Adsense’i forumlarda kullanmak da
iyidir ancak düşük CTR getirecektir.
* Adsense’i bol yazılı sayfalara yerleştirin, ‘Sponsored Links’ ve
‘Advertisements’ gibi başlıkları kullanmaktan çekinin, bannerları
kırılma çizgisinin üzerine yerleştirin, bannerların renklerinin
sitenizin renkleriyle uyumlu olmasını sağlayın, kenar çizgilerini
sitenizin artalan rengine yakın seçerek bannerların sitenin içinde
erimesini sağlayın.
* Public Service Ads (PSA)’lerin görüntülenmemesini sağlamak için
yeterli anahtar kelimeler ile iyi bir içerik hazırlayın, Title ve
description gibi **** tagları ve headings taglarının (h1, h2, ..)
sitenizin geri kalanı ile uyumlu yapın.
* Artık diğer reklam programlarını Adsense ile birlikte yayımlayabilirsiniz.
* “Google AdSense Politikası: Yayıncılardan, reklamlar ve imajlar
arasında bir ilişki varmış imajını vermemesi için, reklamlar ve
imajları yan yana dizmemelerini istiyoruz.
* Bölüm hedefleme ile belirli html ince ayarları kullanarak, google
adsense bot’un belirli bir içeriğie odaklanmasını sağlayabilirsiniz.
Bölüm hedefleme Adsense in en son ve en efektif eklerinden birisidir.
* hafta sonları, blogumda ki reklam alanlarının sayısını trafiğin
geldiği yere göre arttırmaya karar verdim. Küçük bir PHP fonksiyonuyla
referrerın arama motoru olup olmadığına bakıyor ve arama motoruysa 2
tane daha reklam alanı yaratıyorum. Adsense gelirim cumartesi, pazar ve
pazartesi %284 arttı!
* “Asla kendi Adsense reklamlarınıza tıklamayın ya da tıklatmayın. Asla
Adsense kodunu değiştirmeyin. Aynı anda rakip bir tekst reklam ve ya
arama servisi kullanmayın. reklam elementlerini maskelemeyin. Aşırı
reklam ve anahtar kelime doldurma olayından kaçının.
* Sitenize reklam koymak trafiğinize zarar vermez. Blogerların 6 çeşit
geliri vardır; Google Adsense, bağışlar (PayPal gibi), Chitika
eMiniMalls reklamlar, Amazon‘un ki gibi affilate programları, direk
reklam verene satılan reklamlar (3 aylık ve ya daha uzun dönemli)
* Adsense sayfanızın ne ile ilgili olduğunu anlamaya çalıştığında
önemli olan bir kaç şey vardır: Sayfanın URL’i title’ı teks linklerin
anchor’ları, sayfada yüksek frekanslı görünen anahtar kelimeler,
sayfaya ulaşan arama motoru sorguları, sayfayı linklemiş diğer
sayfalar.
* Blogunuzun yerleşimini ve genel hissiyatını içerisine reklamlar
koyarak ne kadar bozmak istediğinizi kendinize sorun. trafiğinizi
kontrol edin, yeterli kalabalığa sahip olup olmadığınızı öğrenin.
Reklam kanallarını iyi kullanın. Zaman tanıyın.
* Sayfaya 3 AdSense reklamı koyabilirsiniz. Kısa yazılarda en yüksek
CTR reklam içeriğin üzerinde olduğu zamanlarda alınır. Uzun yazılarda
yükset CTR ise reklam yazının içinde bir yerlerde olduğu zamanlar elde
edlir. Genişleri tercih edin - geniş dikdörtgen 336×280 en verimli
adsense formatıdır.
* Google AdSense’ciler yayımcılar için bir kullanışlı özelliği daha
açığa çıkardılar - Bölüm hedefleme. Konsept basit, avantaj ve
olasılıklar sonsuz.
* AdSense kazancı = Impression-count X Click-though-rate X
Cost-per-click X smart-pricing-factor. kendi sitenizi görmeniz
ban’lanmanıza yol açmaz. Yalnızca reklamlara tıklamadığınızdan emin
olun.
* Ancak sürekli sayfanızı yeniden yükleyerek sayfa görüntülenme
sayınızı arttırmanız ban’lanmanıza sebep olur. Click-through-rate (CTR)
tıklanmanın görüntülenmeye oranıdır. 0.1% ila 30% arasında olabilir,
ama genellikle 1% ile 10% arasındadır. [ 100 Google Adsense Tips ]
* “İlk görüntülenme sayısı : Sayfanızın HTML kodunda en üstteki reklam
alanının en çok CTR yaratan alan olduğundan emin olun. Unutmayın ki
HTML kodundaki ilk reklam alanı sayfanızı gören kullanıcıların ilk
gördüğü alan olmayabilir.
* Zengin içerik venavigasyonel yardım öğeleri yanındaki reklam alanları
genellikle iyi çalışırlar, çünkü kullanıcılar bu alanlara
odaklanmışlardır. Kullanıcıların uzun yazı okumaya odaklandıkları
sayfalarda, editoryal içeriğin hemen altına yerleştirilmiş reklam
alanları iyi çalışırlar.
* Çoklu reklam alanları için format önemlidir, reklam alanlarını,
devamlı kullanıcılarınızın anlayacağı şekilde yerleştirin; son yazıdan
sonra bir leaderboard kullanın.
* “Orta, kırılma yerinin üstündeki reklamlar en iyi çalışanlardır. En
iyi format büyük kare, 336×280‘dir. Yani geniş reklam formatları
diğerlerinden daha iyi iş yaparlar. Bunun sebebi diğerlerinden daha az
satır kaplıyor olmalarıdır, her bir ekstra satırda ilgili kullanıcıyı
kaybetme şansınız artar.
* Yeniden söyleyelim özellikle geniş formatlar daha iyi çalışırlar, en
iyi 3 format ise; 336×280, 300×250 ve 160×600 wide skyscraper’dır.
* AdSense hesabı içerisinde farklı renk paletlerini seçebilmenize imkan
tanıyan bir seçenek vardır, buradan reklamın sitenizin rekleri ile
uyumlu olmasını, daha etkileyici görünmesini ve hatat abartı rekler
kullanarak kullanıcının gözünden kaçmasını engelleyebilirsiniz.
* Click-through için ikinci en aktif yerleşim ise sağ el hizasına gelen
alandır. “Skyscrapers” ve diğer dikey bannerlar ana yapıda içeriğin
yanına geldiklerinde gayet iyi iş görürler.. orta kolona yakın kare ve
dikdörtgen bannerlar içeriğe direkt bağlı oldukları için gayet iyi
çalışırlar. Kırılma yerinin altında kalan bannerlar en az
çalışanlardır.
* Google Adsense orta dikdörtgen bannerını yerleştirmek için en uygun
yer, bannerın altında ve üstünde içerik olduğu taktirde, sayfanın orta
sağ tarafı ve ya orta sağ sütündur. Adsense’i forumlarda kullanmak da
iyidir ancak düşük CTR getirecektir.
* Adsense’i bol yazılı sayfalara yerleştirin, ‘Sponsored Links’ ve
‘Advertisements’ gibi başlıkları kullanmaktan çekinin, bannerları
kırılma çizgisinin üzerine yerleştirin, bannerların renklerinin
sitenizin renkleriyle uyumlu olmasını sağlayın, kenar çizgilerini
sitenizin artalan rengine yakın seçerek bannerların sitenin içinde
erimesini sağlayın.
* Public Service Ads (PSA)’lerin görüntülenmemesini sağlamak için
yeterli anahtar kelimeler ile iyi bir içerik hazırlayın, Title ve
description gibi **** tagları ve headings taglarının (h1, h2, ..)
sitenizin geri kalanı ile uyumlu yapın.
* Artık diğer reklam programlarını Adsense ile birlikte yayımlayabilirsiniz.
* “Google AdSense Politikası: Yayıncılardan, reklamlar ve imajlar
arasında bir ilişki varmış imajını vermemesi için, reklamlar ve
imajları yan yana dizmemelerini istiyoruz.
* Bölüm hedefleme ile belirli html ince ayarları kullanarak, google
adsense bot’un belirli bir içeriğie odaklanmasını sağlayabilirsiniz.
Bölüm hedefleme Adsense in en son ve en efektif eklerinden birisidir.
* hafta sonları, blogumda ki reklam alanlarının sayısını trafiğin
geldiği yere göre arttırmaya karar verdim. Küçük bir PHP fonksiyonuyla
referrerın arama motoru olup olmadığına bakıyor ve arama motoruysa 2
tane daha reklam alanı yaratıyorum. Adsense gelirim cumartesi, pazar ve
pazartesi %284 arttı!
* “Asla kendi Adsense reklamlarınıza tıklamayın ya da tıklatmayın. Asla
Adsense kodunu değiştirmeyin. Aynı anda rakip bir tekst reklam ve ya
arama servisi kullanmayın. reklam elementlerini maskelemeyin. Aşırı
reklam ve anahtar kelime doldurma olayından kaçının.
* Sitenize reklam koymak trafiğinize zarar vermez. Blogerların 6 çeşit
geliri vardır; Google Adsense, bağışlar (PayPal gibi), Chitika
eMiniMalls reklamlar, Amazon‘un ki gibi affilate programları, direk
reklam verene satılan reklamlar (3 aylık ve ya daha uzun dönemli)
* Adsense sayfanızın ne ile ilgili olduğunu anlamaya çalıştığında
önemli olan bir kaç şey vardır: Sayfanın URL’i title’ı teks linklerin
anchor’ları, sayfada yüksek frekanslı görünen anahtar kelimeler,
sayfaya ulaşan arama motoru sorguları, sayfayı linklemiş diğer
sayfalar.
* Blogunuzun yerleşimini ve genel hissiyatını içerisine reklamlar
koyarak ne kadar bozmak istediğinizi kendinize sorun. trafiğinizi
kontrol edin, yeterli kalabalığa sahip olup olmadığınızı öğrenin.
Reklam kanallarını iyi kullanın. Zaman tanıyın.
* Sayfaya 3 AdSense reklamı koyabilirsiniz. Kısa yazılarda en yüksek
CTR reklam içeriğin üzerinde olduğu zamanlarda alınır. Uzun yazılarda
yükset CTR ise reklam yazının içinde bir yerlerde olduğu zamanlar elde
edlir. Genişleri tercih edin - geniş dikdörtgen 336×280 en verimli
adsense formatıdır.
* Google AdSense’ciler yayımcılar için bir kullanışlı özelliği daha
açığa çıkardılar - Bölüm hedefleme. Konsept basit, avantaj ve
olasılıklar sonsuz.