Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    AdSense Hakkında Bilinmeyenler

    avatar
    Admin
    Admin


    Mesaj Sayısı : 131
    Kayıt tarihi : 31/12/09

    AdSense Hakkında Bilinmeyenler Empty AdSense Hakkında Bilinmeyenler

    Mesaj tarafından Admin Cuma Ocak 01, 2010 1:32 pm

    AdSense hakkında muhtemelen bilmediğiniz şeyler:

    * AdSense kazancı = Impression-count X Click-though-rate X
    Cost-per-click X smart-pricing-factor. kendi sitenizi görmeniz
    ban’lanmanıza yol açmaz. Yalnızca reklamlara tıklamadığınızdan emin
    olun.

    * Ancak sürekli sayfanızı yeniden yükleyerek sayfa görüntülenme
    sayınızı arttırmanız ban’lanmanıza sebep olur. Click-through-rate (CTR)
    tıklanmanın görüntülenmeye oranıdır. 0.1% ila 30% arasında olabilir,
    ama genellikle 1% ile 10% arasındadır. [ 100 Google Adsense Tips ]

    * “İlk görüntülenme sayısı : Sayfanızın HTML kodunda en üstteki reklam
    alanının en çok CTR yaratan alan olduğundan emin olun. Unutmayın ki
    HTML kodundaki ilk reklam alanı sayfanızı gören kullanıcıların ilk
    gördüğü alan olmayabilir.

    * Zengin içerik venavigasyonel yardım öğeleri yanındaki reklam alanları
    genellikle iyi çalışırlar, çünkü kullanıcılar bu alanlara
    odaklanmışlardır. Kullanıcıların uzun yazı okumaya odaklandıkları
    sayfalarda, editoryal içeriğin hemen altına yerleştirilmiş reklam
    alanları iyi çalışırlar.

    * Çoklu reklam alanları için format önemlidir, reklam alanlarını,
    devamlı kullanıcılarınızın anlayacağı şekilde yerleştirin; son yazıdan
    sonra bir leaderboard kullanın.

    * “Orta, kırılma yerinin üstündeki reklamlar en iyi çalışanlardır. En
    iyi format büyük kare, 336×280‘dir. Yani geniş reklam formatları
    diğerlerinden daha iyi iş yaparlar. Bunun sebebi diğerlerinden daha az
    satır kaplıyor olmalarıdır, her bir ekstra satırda ilgili kullanıcıyı
    kaybetme şansınız artar.

    * Yeniden söyleyelim özellikle geniş formatlar daha iyi çalışırlar, en
    iyi 3 format ise; 336×280, 300×250 ve 160×600 wide skyscraper’dır.

    * AdSense hesabı içerisinde farklı renk paletlerini seçebilmenize imkan
    tanıyan bir seçenek vardır, buradan reklamın sitenizin rekleri ile
    uyumlu olmasını, daha etkileyici görünmesini ve hatat abartı rekler
    kullanarak kullanıcının gözünden kaçmasını engelleyebilirsiniz.

    * Click-through için ikinci en aktif yerleşim ise sağ el hizasına gelen
    alandır. “Skyscrapers” ve diğer dikey bannerlar ana yapıda içeriğin
    yanına geldiklerinde gayet iyi iş görürler.. orta kolona yakın kare ve
    dikdörtgen bannerlar içeriğe direkt bağlı oldukları için gayet iyi
    çalışırlar. Kırılma yerinin altında kalan bannerlar en az
    çalışanlardır.

    * Google Adsense orta dikdörtgen bannerını yerleştirmek için en uygun
    yer, bannerın altında ve üstünde içerik olduğu taktirde, sayfanın orta
    sağ tarafı ve ya orta sağ sütündur. Adsense’i forumlarda kullanmak da
    iyidir ancak düşük CTR getirecektir.

    * Adsense’i bol yazılı sayfalara yerleştirin, ‘Sponsored Links’ ve
    ‘Advertisements’ gibi başlıkları kullanmaktan çekinin, bannerları
    kırılma çizgisinin üzerine yerleştirin, bannerların renklerinin
    sitenizin renkleriyle uyumlu olmasını sağlayın, kenar çizgilerini
    sitenizin artalan rengine yakın seçerek bannerların sitenin içinde
    erimesini sağlayın.

    * Public Service Ads (PSA)’lerin görüntülenmemesini sağlamak için
    yeterli anahtar kelimeler ile iyi bir içerik hazırlayın, Title ve
    description gibi **** tagları ve headings taglarının (h1, h2, ..)
    sitenizin geri kalanı ile uyumlu yapın.

    * Artık diğer reklam programlarını Adsense ile birlikte yayımlayabilirsiniz.

    * “Google AdSense Politikası: Yayıncılardan, reklamlar ve imajlar
    arasında bir ilişki varmış imajını vermemesi için, reklamlar ve
    imajları yan yana dizmemelerini istiyoruz.

    * Bölüm hedefleme ile belirli html ince ayarları kullanarak, google
    adsense bot’un belirli bir içeriğie odaklanmasını sağlayabilirsiniz.
    Bölüm hedefleme Adsense in en son ve en efektif eklerinden birisidir.

    * hafta sonları, blogumda ki reklam alanlarının sayısını trafiğin
    geldiği yere göre arttırmaya karar verdim. Küçük bir PHP fonksiyonuyla
    referrerın arama motoru olup olmadığına bakıyor ve arama motoruysa 2
    tane daha reklam alanı yaratıyorum. Adsense gelirim cumartesi, pazar ve
    pazartesi %284 arttı!

    * “Asla kendi Adsense reklamlarınıza tıklamayın ya da tıklatmayın. Asla
    Adsense kodunu değiştirmeyin. Aynı anda rakip bir tekst reklam ve ya
    arama servisi kullanmayın. reklam elementlerini maskelemeyin. Aşırı
    reklam ve anahtar kelime doldurma olayından kaçının.

    * Sitenize reklam koymak trafiğinize zarar vermez. Blogerların 6 çeşit
    geliri vardır; Google Adsense, bağışlar (PayPal gibi), Chitika
    eMiniMalls reklamlar, Amazon‘un ki gibi affilate programları, direk
    reklam verene satılan reklamlar (3 aylık ve ya daha uzun dönemli)

    * Adsense sayfanızın ne ile ilgili olduğunu anlamaya çalıştığında
    önemli olan bir kaç şey vardır: Sayfanın URL’i title’ı teks linklerin
    anchor’ları, sayfada yüksek frekanslı görünen anahtar kelimeler,
    sayfaya ulaşan arama motoru sorguları, sayfayı linklemiş diğer
    sayfalar.

    * Blogunuzun yerleşimini ve genel hissiyatını içerisine reklamlar
    koyarak ne kadar bozmak istediğinizi kendinize sorun. trafiğinizi
    kontrol edin, yeterli kalabalığa sahip olup olmadığınızı öğrenin.
    Reklam kanallarını iyi kullanın. Zaman tanıyın.

    * Sayfaya 3 AdSense reklamı koyabilirsiniz. Kısa yazılarda en yüksek
    CTR reklam içeriğin üzerinde olduğu zamanlarda alınır. Uzun yazılarda
    yükset CTR ise reklam yazının içinde bir yerlerde olduğu zamanlar elde
    edlir. Genişleri tercih edin - geniş dikdörtgen 336×280 en verimli
    adsense formatıdır.

    * Google AdSense’ciler yayımcılar için bir kullanışlı özelliği daha
    açığa çıkardılar - Bölüm hedefleme. Konsept basit, avantaj ve
    olasılıklar sonsuz.

      Forum Saati Ptsi Mayıs 20, 2024 5:51 am