SEO nedir? Google, sitemi Google dostu yapmayı öneren şirketler ile çalışmayı önerir mi?
SEO "arama motoru doktoru" ifadesinin kısaltılmışıdır. Pek çok SEO
ile diğer acente ve danışmanlıklar web sitesi sahiplerine kopya
yazmaktan site mimarisiyle ilgili tavsiyede bulunma ve sitenin
gönderilebileceği ilgili dizinleri bulmaya yardımcı olmaya kadar
yararlı hizmetler sunmaktadır. Bununla birlikte, etik olmayan birkaç SEO
fazlasıyla agresif pazarlama faaliyetleri ve arama motoru sonuçlarını
adil olmayan şekilde etkilemeye yönelik girişimleri ile sektöre kara
bir leke sürmüştür.
Google'ın herhangi bir SEO ile ilişkisi bulunmamasına ve tavsiyeler vermemesine karşın, sizin, sitenize katkıda bulunacak bir SEO ile sadece arama motorundan düşmenize neden olacak bir SEO'yu ayırt etmenize yardımcı olacak birkaç ipucumuz bulunuyor.
En yaygın hile, aldatıcı yönlendirmeler vasıtasıyla kullanıcıları
siteye yönlendiren "gölge" etki alanlarının yaratılmasıdır. Söz konusu
gölge etki alanlarının sahibi genellikle, müşterinin adına çalıştığını
iddia eden SEO'lardır. Bununla birlikte, ilişkiler bozulduğunda SEO etki alanını farklı bir siteye hatta bir rakibin etki alanına yönlendirebilmektedir. Böyle bir şey olduğunda, müşteri SEO'nun tümüyle sahip olduğu rakip siteyi geliştirmek için ödemede bulunur.
Diğer bir hatalı uygulama ise, anahtar kelimelerle yüklü "giriş"
sayfalarını müşterinin sitesinde herhangi bir yere yerleştirmektir. SEO
bu uygulamanın daha fazla sorgu yapılabilmesi için sayfayı daha uygun
hale getireceği sözünü verir. Bu doğası gereği yanlıştır, çünkü tek tek
sayfalar çok çeşitli anahtar kelimeler ile nadiren alakalıdır. Bununla
birlikte söz konusu hilelerin daha sinsisi, bu giriş sayfalarının,
genellikle SEO'nun
diğer müşterilerine ait gizli bağlantılar içermesidir. Bu tür giriş
sayfaları sitenin bağlantı popülerliğini yavaş yavaş azaltmakta ve
siteyi çirkin ve yasadışı içeriğe sahip sitelere SEO ve SEO'nun diğer müşterilerine yönlendirmektedir. Dikkatli olunması gereken diğer noktalar nelerdir?
Baş belası bir SEO
ile başa çıkarken dikkat etmeniz gereken birkaç uyarı işareti vardır.
Kapsamlı bir liste söz konusu değildir, bu nedenle herhangi bir
şüpheniz varsa, içgüdülerinize güvenmeniz gerekir. SEO:
Federal Ticaret Komisyonu (FTC) aldatıcı veya haksız iş uygulamaları
hakkındaki şikayetleri işleme koymaktadır. Şikayette bulunmak için: http://www.ftc.gov/ sitesini ziyaret edin ve ve "Online Şikayet Et" öğesini tıklayın, 1-877-FTC-YARDIM'ı arayın veya aşağıdaki adrese yazın:<blockquote>Federal Trade Commission
CRC-240
Washington, D.C. 20580 </blockquote>Şikayetiniz başka bir ülkede bulunan bir şirkete yönelikse lütfen şikayetinizi aşağıdaki adrese gönderin: http://www.econsumer.gov/.
Kaynak : Google
SEO "arama motoru doktoru" ifadesinin kısaltılmışıdır. Pek çok SEO
ile diğer acente ve danışmanlıklar web sitesi sahiplerine kopya
yazmaktan site mimarisiyle ilgili tavsiyede bulunma ve sitenin
gönderilebileceği ilgili dizinleri bulmaya yardımcı olmaya kadar
yararlı hizmetler sunmaktadır. Bununla birlikte, etik olmayan birkaç SEO
fazlasıyla agresif pazarlama faaliyetleri ve arama motoru sonuçlarını
adil olmayan şekilde etkilemeye yönelik girişimleri ile sektöre kara
bir leke sürmüştür.
Google'ın herhangi bir SEO ile ilişkisi bulunmamasına ve tavsiyeler vermemesine karşın, sizin, sitenize katkıda bulunacak bir SEO ile sadece arama motorundan düşmenize neden olacak bir SEO'yu ayırt etmenize yardımcı olacak birkaç ipucumuz bulunuyor.
- Size durup dururken e-posta gönderen SEO firmalarına ve web danışmanlıklarına veya acentelerine karşı tetikte olun. Şaşırtıcı ama bizler de bu spam e-postalardan alıyoruz:<blockquote>"Sayın google.com.tr,
Web sitenizi ziyaret ettim ve başlıca arama motorları ile dizinlerin çoğunda bulunmadığınızı fark ettim..." </blockquote>"Gece
yağ yakma"ya yönelik rejim hapları veya görevinden alınmış kişilerden
fon aktarımına yardımcı olma talebinde bulunma konusunda gösterdiğiniz
şüpheciliğin aynısını arama motorlarına ilişkin istenmeyen e-postalar
için de gösterebilirsiniz. - Kimse Google'da 1 numara olmayı garantileyemez. Sıralama
garantisi veren, Google ile "özel ilişkisi" olduğunu ileri süren veya
Google'a "öncelikli gönder" hizmetinin tanıtımını yapan SEO'lara karşı dikkatli olun. Google için öncelikli gönderme yoktur. Aslında, Google'a doğrudan bir site göndermenin tek yolu URL Ekle sayfamızdan veya Web Yöneticisi Araçları'ndan yararlanmaktır. Üstelik bu işlemi kendi başınıza herhangi bir ücret ödemeden yapabilirsiniz. - Gizemli ve amaçlarını açıkça ifade etmeyen şirketlere karşı dikkatli olun. Belirsiz konularda açıklama yapmalarını isteyin. SEO
sizin adınıza giriş sayfaları veya "ıskarta" etki alanları gibi
aldatıcı veya yanıltıcı içerik oluşturursa, siteniz Google dizininden
tamamen kaldırılır. Google'ın dizini. Son olarak, kiraladığınız
şirketlerin faaliyetlerinden sorumlusunuzdur, bu nedenle söz konusu
şirketlerin size hangi amaçla "yardımcı olduklarını" tam olarak
bilmeniz gerekir. - Asla bir SEO bağlantınız olmamalı.
"Hepsi ücretsiz" bağlantılarının, bağlantı popülerlik planlarının
etkisi veya sitenizin binlerce arama motoruna gönderme hakkında konuşan
SEO'lardan uzak
durun. Bunlar, başlıca arama motorlarının sonuçlarında sıralamanızı, en
azından sizin pozitif olarak düşündüğünüz şekilde etkilemeyen yararsız
denemelerdir. - Bazı SEO'lar size, anahtar kelimeleri doğrudan tarayıcının adres çubuğuna yazma özelliğini satmaya çalışabilir.
Bu tür tekliflerin çoğu, kullanıcıların ekstra yazılım yüklemesini
gerektirmekte ve çok az kullanıcı bunu yapmaktadır. Bu tür teklifleri
çok dikkatli değerlendirin ve istenen uygulamaları indirmiş
kullanıcıların bildirdikleri sözde sayılar hakkında şüpheci davranın. - Makul bir biçimde seçim yapın. Bir SEO'ya
katılıp katılmayacağınızı düşünürken, sektör ile ilgili birkaç
araştırma yapmak isteyebilirsiniz. Bunu yapabilmenin tek yolu elbette
Google'dır. Aynı zamanda, özellikle saldırgan içerikli bir SEO'nun
yer aldığı bu makale de dahil, basında yer almış basında yer almış
birkaç uyarıcı hikayeyi de arayıp bulmak isteyebilirsiniz: http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2002002970_nwbizbriefs12.html.
Google, özel şirketlerle ilgili yorumda bulunmamakla birlikte kabul
edilmiş iş davranışının açık bir şekilde kapsamı dışında kalan
uygulamaları takip eden ve kendilerini SEO olarak adlandıran firmalarla karşılaşmıştır. Dikkatli olun. - Paranın nereye gittiğini anlamaya çalışın. Google, bize asla
arama sonuçlarımızda daha iyi bir sıralama sözü vermez ancak diğer pek
çok arama motoru tıklama başı ödeme veya ekleme / kayıt başına
ücretlendirme sonuçlarını normal web arama sonuçlarıyla birleştirir.
Bazı SEO'lar
size, arama motorlarında üst sıralara yerleştirme sözü verecek ancak
sizi arama sonuçları yerine reklam bölümüne yerleştirecektir. Birkaç SEO
diğer arama motorlarını "kontrol" ettikleri görünümü yaratmak ve
kendilerini tercih edilen konumunda göstermek için teklif fiyatlarını
gerçek zamanlı olarak değiştirecektir. Reklamlarımız açık bir şekilde
etiketlenmiş ve arama sonuçlarımızdan ayrılmış olmasından dolayı bu
oyun Google'da işe yaramaz. Bununla birlikte, göz önünde
bulundurduğunuz SEO'lara hangi ödemelerin kalıcı eklemeye ve hangilerinin de geçici reklama ayrıldığını sorun. - Birçok SEO ile konuşun ve diğer SEO'lara düşünmekte olduğunuz firmayı tavsiye edip etmeyeceklerini sorun.
Referanslar bu konuda iyi bir başlangıç olmakla birlikte hikayenin
tamamını anlatmazlar. Şirketin ne kadar süredir iş dünyasında olduğunu
ve kaç tane tam zamanlı çalışanı olduğunu sormanız gerekir. Baskı veya
tedirginlik hissederseniz, içgüdünüzle hareket edin ve işinizi sağlama
alın: güvenebileceğiniz bir firma buluncaya kadar bekleyin. SEO firmanıza bulduğu her spam'i aşağıdaki adresteki spam şikayet formunu kullanarak Google'a bildirip bildirmediğini sorun: http://www.google.com/contact/spamreport.html. Etik SEO firmaları Google'ın spam kurallarını ihlal eden, aldatmaya yönelik siteleri bildirmektedir. - Yasal olarak korunduğunuzdan emin olun. SEO'nuzun
performansından memnun kalmazsanız çekinmeden iade talebinde
bulunabilirsiniz. Fiyatlandırmanın dahil olduğu, yazılı bir sözleşme
yaptığınızdan emin olun. Sözleşme, aynı zamanda SEO'nun site ekleme konusunda her bir arama motoru tarafından tavsiye edilen kurallara uymasını da zorunlu kılmalıdır.
En yaygın hile, aldatıcı yönlendirmeler vasıtasıyla kullanıcıları
siteye yönlendiren "gölge" etki alanlarının yaratılmasıdır. Söz konusu
gölge etki alanlarının sahibi genellikle, müşterinin adına çalıştığını
iddia eden SEO'lardır. Bununla birlikte, ilişkiler bozulduğunda SEO etki alanını farklı bir siteye hatta bir rakibin etki alanına yönlendirebilmektedir. Böyle bir şey olduğunda, müşteri SEO'nun tümüyle sahip olduğu rakip siteyi geliştirmek için ödemede bulunur.
Diğer bir hatalı uygulama ise, anahtar kelimelerle yüklü "giriş"
sayfalarını müşterinin sitesinde herhangi bir yere yerleştirmektir. SEO
bu uygulamanın daha fazla sorgu yapılabilmesi için sayfayı daha uygun
hale getireceği sözünü verir. Bu doğası gereği yanlıştır, çünkü tek tek
sayfalar çok çeşitli anahtar kelimeler ile nadiren alakalıdır. Bununla
birlikte söz konusu hilelerin daha sinsisi, bu giriş sayfalarının,
genellikle SEO'nun
diğer müşterilerine ait gizli bağlantılar içermesidir. Bu tür giriş
sayfaları sitenin bağlantı popülerliğini yavaş yavaş azaltmakta ve
siteyi çirkin ve yasadışı içeriğe sahip sitelere SEO ve SEO'nun diğer müşterilerine yönlendirmektedir. Dikkatli olunması gereken diğer noktalar nelerdir?
Baş belası bir SEO
ile başa çıkarken dikkat etmeniz gereken birkaç uyarı işareti vardır.
Kapsamlı bir liste söz konusu değildir, bu nedenle herhangi bir
şüpheniz varsa, içgüdülerinize güvenmeniz gerekir. SEO:
- gölge etki alanlarına sahipse
- giriş sayfaları üzerine diğer müşterilerine ait bağlantıları koyuyorsa
- adres çubuğundaki anahtar kelimeleri satmayı teklif ediyorsa
- gerçek arama sonuçları ile arama sonuçlarında görünen reklamları ayırt etmiyorsa
- sıralamayı ancak herhangi bir şekilde bulabileceğiniz anlaşılması güç, uzun anahtar kelime öbekleri üzerinde garanti ediyorsa
- birden çok takma ad veya sahte WHOIS bilgilerini kullanıyorsa
- trafiği "sahte" arama motorlarından, casus yazılım veya kötücül yazılımlardan alıyorsa
- Google dizininden kaldırılmış veya Google'da listelenmeyen etki alanlarına sahipse ondan bir an önce uzaklaşın.
Federal Ticaret Komisyonu (FTC) aldatıcı veya haksız iş uygulamaları
hakkındaki şikayetleri işleme koymaktadır. Şikayette bulunmak için: http://www.ftc.gov/ sitesini ziyaret edin ve ve "Online Şikayet Et" öğesini tıklayın, 1-877-FTC-YARDIM'ı arayın veya aşağıdaki adrese yazın:<blockquote>Federal Trade Commission
CRC-240
Washington, D.C. 20580 </blockquote>Şikayetiniz başka bir ülkede bulunan bir şirkete yönelikse lütfen şikayetinizi aşağıdaki adrese gönderin: http://www.econsumer.gov/.
Kaynak : Google